公認内部監査人(CIA)tunetterのブログです。 内部監査の試行錯誤を記録していきます。

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2010年5月25日火曜日

a. Registration and authorization of new users

引き続 き、Trust Services Principles, Criteria and Illustrations for Security, Availability, Processing Integrity, Confidentiality, and Privacy (Including WebTrust® and SysTrust®)の勝手訳です。今回は可用性の原則と基準の表のa. Registration and authorization of new usersです。

Illustrative Controls
統制の実例

a. Registration and authorization of new users:
a. 新規ユーザーの登録と認証:
  • Customers can self-register on the entity’s Web site, under a secure session in which they provide new user information and select an appropriate user identification (ID) and password. Privileges and authorizations associated with self-registered customer accounts provide specific limited system functionality.
  • 顧客は ウェブサイトにて、新規ユーザーに関する情報が供給され、専用のユーザー識別(ID)とパスワードを選べる安全なセッションのもとで、自身で登録すること ができる。自己登録の顧客アカウントは特定の限定された権利と権限が与えられる。
  • The ability to create or modify users and user access privileges (other than the limited functionality “customer accounts”) is limited to the security administration team.
  • ユー ザーを新規作成したり変更する能力とユーザーアクセスの権利(機能限定された"顧客アカウント"以外の) はセキュリティ管理チームに限定される。
  • The line-of-business supervisor authorizes access privilege change requests for employees and contractors. Customer access privileges beyond the default privileges granted during self-registration are approved by the customer account manager. Proper segregation of duties is considered in granting privileges.
  • 基幹業務管理者 が従業員や請負業者のためのアクセス権限の変更要求を承認します。自己登録時に付与されたデフォルトの権限を超えた顧客のアクセス権限は、顧客アカウントのマネージャによって承認される。権利を認めるには職務の分離が考慮される。

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